Knapprekord

Medan andra stressar i julstöket har jag haft fullt sjå med att göra färdigt mitt senaste beställningsarbete, en tröja eller cotehardie i tunn brun kamgarnsull. Tröjan är som vanligt helt handsydd och eftersom det fina tyget var så tunt och lättfransat blev det fällsömmar för hela slanten. Hela 70 stycken knappar och knapphål blev det tillslut, vilket innebär ett nytt personligt rekord som slår förra årets tröja med fem knappar. Knappomani!

While others are pre-occupied with holiday preparations I have been busy finishing my latest custom order, a cotehardie made of a nice, light brown worsted wool. The cotehardie is completely handswen as usual and because of the thin and highly frayable fabric I went all in using run-and-fell-seams. In the end I ended up with no less than 70 buttons and button-holes, making it a new personal record which beats last year’s cotehardie with five buttons. Button-mania!

 

 

How to make buttons and buttonholes

7 svar to “Knapprekord”

  1. SarahA Says:

    Du är inte klok…. Men snyggt blev det!

  2. Birgitta Says:

    Vad snyggt!
    Kram Birgitta

  3. Mikael Says:

    Tackar för era kommentarer!

    Sarah: Nej, orka vara klok liksom😉

  4. Lisa Says:

    Supernice!
    Det kanske blir ännu ett knapprekord när vi sätter igång med min klänning🙂

  5. Hannah Says:

    Attans, vad många knappar, men snyggt. Jag slog nyligen mitt eget knapprekord med totalt 61 knappar och kommer nog aldrig att slå det… Nu planerar jag snörningar framöver😛

Kommentera

